loading...
بین آباد
binabadiha بازدید : 114 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

کل من علیها فان الا وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

باخبر شدیم که آقای محمد حسین ایوبی موسوم به حسین حسن پیر مسنی که با عمری طولانی اما لبی خندان عمر را سپری نمود امروز دار فانی را وداع گفتند . این سایت این مصیبت را به تمامی خاندان گرانقدر ایشان تسلیت عرض نموده و برای ایشان طلب رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه قادر متعال خواستار است . مرحوم عمو حسین از دو همسر صاحب بیش از ده فرزند شدند که یکی از دخترانشان که همسر مرحوم محمد خاکرند و مادر آقایان رشیدی نسب بود سالهاپیش مرحوم شدند . عمو حسین مردی بسیار خوش مجلس و دوست داشتنی بود . در سالهای پربرکت عمر یادگارهای جالبی از خود به یاد گذاشت که از جمله  چند باب حوض  از جمله حوض ساخته شده در لرد حوض ، چند باب آسیاب آبی از جمله : آسیاب های موسوم به میو و پایین و ... می باشد که هنوز یکی از آسیابها که به همت میراث فرهنگی و نوه ایشان جناب آقای جعفری بازسازی شده است در نزدیکی روستای حامی دایر می باشد را از خود به یادگار گذاشت . ایشان اهل حامی بود و سالهای آخر عمر به روستای زیبای آرک مهاجرت و در منزلی که از قبل داشتند اقامت نموده بودند . راز عمر پربرکت و طولانی عمو حسین را باید در مصرف غذای سالم  و نیز روحیه شاد ایشان جستجو کرد . حتی در سالهای آخر عمر گاهی که فرصتی دست می داد و چند کلمه ای با ایشان احوال پرسی می نمودیم ،حتما شوخی ای رد و بدل می شد و لبهایمان را به خند وا می داشت . عمو حسین سالها پیش مقبره ای بر فراز قله خالگ آرک برای خود ساخت . که دارای بهترین چشم انداز منطقه می باشد . روحش شاد .اینهم عکسی از ایشان که در حال تهیه کشک بیرجندی یا همان قروت خودمان هستند .

binabadiha بازدید : 77 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)
صدای بال و پر جبرئیل می آید
شب است و ماه به آغوش ایل می آید
لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد
که ساقی از طرف سلسبیل می آید
لباس خاطره را از حریر عشق بدوز
حلیمه! نزد تو فردی اصیل می آید
نگاه آمنه از این به بعد می خندد
چرا که معجزه ای بی بدیل می آید
میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش ,امام جعفر صادق (ع)بر شما خجسته باد





binabadiha بازدید : 96 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)

پیشایش یلداتان مبارک و فرخنده باد 

پشینهٔ جشن
یلدا و جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می‌کرده‎اند. در این باور یلدا روز تولد خورشید و بعدها تولد میترا یا مهر است.
این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان پیش از زرتشتیان بوده است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد.
نور، روز و روشنایی خورشید، نشانه‌هایی از آفریدگار بود در حالی که شب، تاریکی و سرما نشانه‌هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می‌برند. روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود، در حالی که روزهای کوتاه‌تر نشانه‌ای از غلبهٔ تاریکی.
یلدا برگرفته از واژه‎ای سریانی است و مفهوم آن « میلاد» است (زیرا برخی معتقدند که مسیح در این شب به دنیا آمد). ایرانیان باستان این شب را شب تولد الهه مهر «میترا» می‎‎پنداشتند و به همین دلیل این شب را جشن می‎گرفتند و گرد آتش جمع می‎شدند و شادمانه رقص و پایکوبی می‌کردند. آن گاه خوانی الوان می‌گستردند و « میزد» نثار می‌کردند. «میزد» نذری یا ولیمه‎ای بود غیر نوشیدنی، مانند گوشت و نان و شیرینی و حلوا، و در آیین‎های ایران باستان برای هر مراسم جشن و سرور آیینی، خوانی می‌گستردند که بر آن افزون بر آلات و ادوات نیایش، مانند آتشدان، عطردان، بخوردان، برسم و غیره، برآورده‎ها و فرآورده‎های خوردنی فصل و خوراک‎های گوناگون، از جمله خوراک مقدس و آیینی ویژه‌ای که آن را « میزد» می‌نامیدند، بر سفره جشن می‌نهادند. باوری بر این مبنا نیز بین مردم رایج بود که در شب یلدا، قارون (ثروتمند افسانه ای)، در جامه کهنه هیزم شکنان به در خانه‌ها می‌آید و به مردم هیزم می‌دهد، و این هیزم‌ها در صبح روز بعد از شب یلدا، به شمش زر تبدیل می‌شود، بنابراین، باورمندان به این باور، شب یلدا را تا صبح به انتظار از راه رسیدن هیزم شکن زربخش و هدیه هیزمین خود بیدار می‌ماندند و مراسم جشن و سرور و شادمانی بر پا می‌کردند.
 
جشن یلدا در ایران امروز
جشن یلدا در ایران امروز نیز با گرد هم آمدن و شب‎نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‎شود. آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبهٔ نمادی دارند و نشانهٔ برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی ‌هستند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پری آن، آینده‌گویی می‌کنند.
در بین اباد در زمانهای قدیم که کرسی یا همان صندلی با لهجه بین ابادی رسم بود و معمولا شب یلدا زمین پر از برف بود و حسابی سرد ، اتش منقل کرسی زیاد می شد و کوچکترهای اقوام به منزل بزرگترها می رفتند و با هم به شب نشینی و یاداوری خاطرات و شوخی و... می پرداختند . 

 

binabadiha بازدید : 76 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

در سال یازدهم هجرت رسول اکرم (ص) در آخرین سفرحج (در عرفه)، در مکه و در غدیرخم، در مدینه قبل از بیمارى و بعد از آن در جمع یاران و یا در ضمن ‏سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان که قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود که ‏پیامبر هم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیمارى و پیرى مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد. پیامبر اکرم (ص) یک ماه قبل از رحلت فرمود: «فراق نزدیک شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیز گران در میان شما مى ‌گذارم و مى‌‏روم: کتاب خدا و عترتم، و خداوند لطیف و آگاه به من خبر داد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود».

در حجه‌‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: «مناسک خود را از من ‏فرا گیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم و هرگز مرا دیگر در این جایگاه نخواهید دید».

روزى به آن حضرت خبر دادند که مردم از وقوع مرگ شما اندوهگین ‏و نگرانند. پیامبر در حالى که به فضل بن عباس و على بن‌ابى‏طالب (ع) تکیه داده بود به سوى مسجد رهسپار گردید و پس از درود و سپاس پروردگار، فرمود: «به من خبر داده‏ اند شما از مرگ ‏پیامبر خود در هراس هستید. آیا پیش از من، پیامبرى بوده است که‏ جاودان باشد؟! آگاه باشید، من به رحمت پروردگار خود خواهم ‏پیوست و شما نیز به رحمت پروردگار خود ملحق خواهید شد».

روزی دیگر پیامبر (ص) با کمک علی (ع) و جمعی از یاران خود به قبرستان بقیع رفت و برای مردگان طلب آمرزش کرد . سپس رو به علی (ع) کرد و فرمود:  «کلید گنجهای ابدی دنیا و زندگی ابدی در آن، در اختیار من گذارده شده و بین زندگی در دنیا و لقای خداوند مخیر شده‌ام، ولی من ملاقات با پروردگار و بهشت الهی را ترجیح داده ام».

در چند روز آخر از زندگى رسول اکرم (ص) آن بزرگوار در مسجد پس از انجام نماز صبح فرمود:

«اى مردم! آتش فتنه‏‌ها شعله ‏ور گردیده و فتنه‏‌ها همچون پاره‏هاى امواج تاریک شب روى آورده است. من در روز رستاخیز پیشاپیش شما هستم و شما در حوض کوثر بر من در می آئید. آگاه باشید که من درباره ثقلین از شما می پرسم، پس بنگرید چگونه پس از من درباره آن دو رفتار می‌کنید، زیرا که خدای لطیف و خبیر مرا آگاه ساخته که آن دو از هم جدا نمی شوند تا مرا دیدار کنند. آگاه باشید که من آن دو را در میان شما به جای نهادم ( کتاب خدا و اهل بیتم ). بر ایشان پیشی نگیرید که از هم پاشیده و پراکنده خواهید شد و درباره آنان کوتاهی نکنید که به هلاکت می‌رسید».

آنگاه پیامبر (ص) با زحمت به سوی خانه اش به راه افتاد. مردم با چشمانی اشک آلود آخرین فرستاده الهی را بدرقه می کردند. در آخرین روزها پیامبر به علی (ع) وصیت نمود که او را غسل و کفن کند و بر او نماز بگزارد. علی (ع) که جانش با جان پیامبر آمیخته بود، پاسخ داد:  «ای رسول خدا، می‌ترسم طاقت این کار را نداشته باشم».

پیامبر (ص) علی (ع) را به خود نزدیک کرد. آنگاه انگشترش را به او داد تا در دستش کند. سپس شمشیر، زره و سایر وسایل جنگی خود را خواست و همه آنها را به علی سپرد.

فردای آن روز بیماری پیامبر (ص) شدت یافت اما او در همین حال نیز اطرافیان خود را درباره حقوق مردم و توجه به مردم سفارش می کرد. سپس به حاضران فرمود:  «برادر و دوستم را بخواهید به اینجا بیاید».

ام سلمه، همسر پیامبر گفت: «علی را بگویید بیاید. زیرا منظور پیامبر جز او کس دیگری نیست».

هنگامی که علی (ع) آمد، پیامبر به او اشاره کرد که نزدیک شود. آنگاه علی (ع) را در آغوش گرفت و مدتی طولانی با او راز گفت تا آنکه از حال رفت و بیهوش شد. با مشاهده این وضع، نواده‌های پیامبر (ص) حسن و حسین (ع) به شدت گریستند و خود را روی بدن رسول خدا افکندند. علی (ع) خواست آن دو را از پیامبر (ص) جدا کند. پیامبر (ص) به هوش آمد و فرمود: «علی جان آن دو را واگذار تا ببویم و آنها نیز مرا ببویند، آن دو از من بهره گیرند و من از آنها بهره گیرم».

سرانجام پیامبر (ص) هنگامی که سرش بر دامان علی (ع) بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.




binabadiha بازدید : 141 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (0)

بارش اولین برف زمستانی روستای بین اباد را سفید پوش کرد . به قول بین آبادی ها یک کوش برف بیومده . خدا رو شاکریم و به امید بارشهای نافع بیشتر دست به دعا برمی داریم .


binabadiha بازدید : 422 یکشنبه 10 آبان 1394 نظرات (0)

روز جمعه این هفته در بین آباد خبرهای متعددی بود از آن جمله :

1- بام اندود آقا میرزا حسن نخعی (بونندوی خودمان)

2- عزیمت آخوند ملا محمد رضا اسماعیلی به عتبات عالیات خوش به سعادتشون در چنین ایامی

3- شروع حصار کشی باغ مرحوم عباس حسن توسط علی آقای خاکرند باغی که در مظهر قنات قدیم قرار دارد و علی اقا تمام درختانش را قطع نموده بود انشا الله حیات دوباره یابد .

بزودی عکسهایی از مراسم و اتفاقات فوق را برای رویت دوستان ارسال خواهیم کرد.البته با اجازه عكاسان اين عكسهاي زيبا



binabadiha بازدید : 550 یکشنبه 03 آبان 1394 نظرات (6)

امسال خرجهاي محرم طبق معمول از روز 4 و با خرج مرحوم حاجي رضا تاجديني شروع شد . همانطور كه اطلاع رساني شد هيئت بين آباد ظهر روز 8 محرم به مزار آقا سيد ابوالقاسم دهنرود عزيمت نمود و ناهار دعوت هيئت حامي بود . امسال شور و حال هيئت اعزامي و نظم آن بيشتر بود . دسته زنجير زني مطابق هرساله و با نظم خاصي زنجير مي زدند . ما شب تاسوعا به بين آباد رسيديم . آن شب خرج آقاي ميرزاحسن نخعي بود . غذاي خرج اشكنه عدس بود كه با استقبال خوبي مواجه شده بود . ما بعد از خرج رسيديم . آن شب ابتدا زيارت عاشورا خوانده شد .و سپس مداحي و روضه عمو  اما روز بعد هيئت صبح به داخل روستا عزيمت نمود . در بين راه توقف نبود و فقط در محل هيئت جديد قدري توقف نموديم . صبح تاسوعا صبحانه و زيارت عاشورا از خانواده اعظم خانم نخعي بود . زيارت عاشورا با مداحي اقا عليرضا تاجديني . مداحي بسيار زيبا و جانسوز حضرت علي اكبر(ع). ظهر خرج از آقا رضا ايوبي بود . يادش بخير سالهاي قديم خرج آقا محمد بيك ايوبي قروت و سيب زميني بود گردوي قروت اين خرج از درختان درند ايشان تامين مي شدكه البته در اين سالها تبديل به چلو خورشت شده است . شب عاشورا هم خرج عمو با اشكنه عدس و بعد زيارت عاشورا و مداحي و روضه . بعداز جلسه روضه از دوستان جوان خواهش شد كه براي برگزاري يك جلسه معرفتي بيشتر بمانند . دوستان جوان تشنه معرفت ماندند و بيش از يك ساعت آقا طاهر دقيق با آيات و روايات قرآني به ارشاد و راهنمايي دوستان پرداخت . روز بعد صبح روسياه در ساعت 4 صبح شروع شد . اشعار بسيار با محتواي بياض قديمي عمو كه با آهنگ خاص ايشان خوانده مي شود (اي صبح روسياه به چه رو مي شوي سپيد   كه امروز مي شود خلف مرتضي شهيد )و تا ساعت 5 بياض خواني بود . ساعت شش و نيم زيارت عاشورا به همراه صبحانه آقا عليرضا تاجديني و سپس حركت هيئت بطرف مزار شهيد در ساعت 8 صبح  و عزاداري در آنجا انجام شد ساعت 9و نيم برگشت هيئت به طرف هيئت بود . خرج ظهر عاشورا متعلق به حاج آقاي رشيدي نسب بود . سخنران ويژه قبل از ناهار امسال طبق سنوات قبل علي آقاي كرماني بودند كه بسيار زيبا و شيوا در مورد فلسفه قيام امام حسين (ع) كه همان امر به معرف و نهي از منكر بود سخنراني كردند و شيو ههاي  عملي امر به معرف و نهي از منكر را بخوبي تشريح نمودند . سپس ناهار و آنگاه هيئت با نظم خاصي به قتلگاه رفت . امسال تعداد جوانان استقبال كننده از مراسم سنتي حسن حسين خيلي بيشتر بود . اين مراسم به همراه چاووشي خواني هاي بسيار دلنشين آقا غلامعلي تاجديني و حسين آقاي تاجديني و آخوند محمد رضا اسماعيلي شور و حالي به مجلس بخشيد . شام غريبان دعوت خرج جوانان به سرپرستي آقا رضا اسد تاجديني بوديم . سپس دسته بندي و نوحه شام غريبان بنده و سپس مداحي آقا عليرضا تاجديني و سپس روضه و مداحي بسيار جالب محمد آقاي بهارشاهي و سپس حسين آقاي پرگل و در نهايت شام و خداحافظي .

binabadiha بازدید : 115 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

برابر اعلام  دوست ارجمندمان مداح محترم محمد آقای دقیق هیئت عزاداران قمر بنی هاشم (ع) روستای بین آباد بر اساس سنت پسندیده چند ساله اخیر جوانان ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 94/7/30 بطرف مزار اقا سید ابوالقاسم دهنرود حرکت خواهد کرد . از عموم علاقه مندان جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می اید .

binabadiha بازدید : 99 یکشنبه 26 مهر 1394 نظرات (0)

یکی از موضوعات بسیار مهم که باید مورد توجه شیعیان و عزاداران آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار گیرد ، پیام عاشوراست . پیام عاشورا ظلم ستیزی حتی به قیمت جان است ، پیام عاشورا تمیز دادن حق از ناحق است ، مرثیه آب مهمترین مرثیه عاشورا نبود. آن چیزی که باعث خروج امام حسین (ع) بر یزید لعنت الله علیه گردید ، به فراموشی سپاری قوانین و دستورات مسلم قرآنی و اسلامی تنها بعد از 60 سال از هجرت و کمتر از 50 سال از زمان رحلت حضرت رسول(ص) بود . رواج نفاق در جامعه اسلامی و زراندوزی بود . بهترین سرداران سپاه اسلام تنها به خاطر تشخیص نادرست حق از باطل به راه باطل رفتند و در صف مقابل فرزند حضرت رسول (ص) ایستادند . حال آنکه اگر روحیه زراندوزی و عافیت طلبی و دنیا دوستی ایشان نبود و اگر بدون رودربایستی طرف حق را حتی به قیمت ناراحت شدن فامیلشان که به راه باطل بودند می گرفتند ، هیچگاه به ننگ ابدی شهادت و ذبح فرزند حضرت رسول (ص) دچار نمی شدند . یکی از نکات مهمی که در سخنرانی ها و روضه های محرم باید مورد توجه قرار گیرد بیان آفات و خسارتهای غیر قابل جبران نفاق و دو دلی و عدم تشخیص است . اسلام راستین تنها با یکی شدن حرف و عمل درست و نه تنها با حرف درست و عمل نادرست محقق می شود . دوستان هیئتی باید سعی وتلاش خود را بر تمرین هماهنگی دل وزبان بکار گیرند چرا که اثار و برکات صداقت در گفتار و رفتار در خانه و خانواده و حتی آرامش فکری و روحی تاثیر بسیار دارد . یکی از مشکلات بشر امروزی که گرفتار استرسهای شدید فکری است  عدم هماهنگی دل و زبان است . میگویی چرا . جواب می دهد شرایط ایجاب می کند که خودم نباشم  و این یعنی سیر کردن در مشی افراد نادرست . 

یکی از اتفاقات خوب چند ساله اخیر در ایام عزاداری محرم در بین آباد دعوت از سخنرانان باسواد همچون علی آقای کرمانی ، آقای دکتر نیکوسرشت و آقا طاهر دقیق بوده است . دوستان شاهد بوده اند که در هنگام سخنرانی این عزیزان در شبهای مهم چطور جوانان و حتی مسن تر ها جذب حرفهای جدید در مورد فلسفه قیام امام حسین (ع) شده اند و خدا رو شکر از آسیبهای جامعه شهری و به اصطلاح مدرن که عزاداری را در طبلهای بزرگتر و صدای بلند تر بلند گوها و خواندن اشعار بی وزن و قافیه ولی آهنگین می دانند ، بدوریم و علی رغم اینکه روستایی کم جمعیت هستیم اما مردممان از درکی بالا در این خصوص برخوردارند و حتی هنوز هم نوحه من غریبم ای عرب آقا غلامعلی تاجدینی و یا نوحه ای ساقی لب تشنگان ای جان جانانم سقای طفلانم  و یا نوحه امشب به صحرا بیکفن جسم شهیدان است شام غریبان است طرفداران زیادی دارد و این یعنی حفظ اصالت .و به این خاطر خدا را شکر می کنیم و توجه سایر هیئتهای مذهبی را به نکات ذکر شده در فوق جلب می نماییم .انشاء الله که خداوند به ما علاوه بر شور حسینی در این ایام شعور حسینی هم عنایت فرماید .

binabadiha بازدید : 98 پنجشنبه 23 مهر 1394 نظرات (0)

ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان تسلیت باد

ورود  به محرم و کربلا

مرا زیبارخی باشد، که صد یوسف غلام اوست

تمام روح و جان من، سند گشته به نام اوست

تو گر زانو زدی پیش، دو صد استاد این را دان

تمام عالمان دین، خمار و مست جام اوست

از این غمخانه ی دنیا، بزن پر روی بام او

که پرواز طیور قدس ، همه بر روی بام اوست

مرا هم کن اسیر آن، سیاه موی ابرویش

تمام عشق این طایر، برای دانه ، دام اوست

بخوان قرآن تو ای سالک، اگر مجذوب مولایی

همه آیات قرآنی، تفاسیر کلام اوست

 بزن خیمه در این ماه، عزا از عشق ثارالله

که مهدی هر شب و هر روز، فقط محو خیام اوست

در و دیوار این کشور، سیه پوش از غم عشقند

تمام این سیاهی ها ، همه از لطف عام اوست

بزن بوسه به لعل آن، لب خونی تو ای زینب

تمام مزه ی عرفان، همه در زیر کام اوست

ز تل تا قتلگه زینب، به دنبال حسینت گرد

نگاهی کن به زیر پا، ببین جا پای گام اوست

 

سروده جعفر ابوالفتحی

سلام من به محرم
ســـلام مــن بــه مـحـرم، مـحـرم گــــل زهــرا
بـه لطـمه هـای ملائـک بـه مــاتـم گــل زهـرا

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه تشنـگی عـجـیـبـش
بـه بـوی سیـب زمـینِ غـم و حـسین غریـبش

سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی
به چشم کاسه ی خون وبه شال ماتم مـهـدی

سـلام من بــه مـحـرم  بـه کـربـلا و جـلالــش
به لحظه های پـرازحزن غرق درد و ملامش

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه حـال خستـه زیـنـب
بـه بــی نـهــایــت داغ  دل شـکــستــه زیـنـب

سلام من به محرم به دست ومشک ابوالفضل
بـه نـا امیـدی سقـا بـه سـوز اشـک ابوالفضل

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه قــد و قـا مـت اکـبـر
بـه کـام خـشک اذان گـوی زیـر نـیزه و خنجر

سلام من به محرم به دسـت و بـا زوی قـاسم
به شوق شهد شهادت حنـای گـیـسـوی قـاسم

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه گـاهـواره ی اصـغـر
به اشک خجلت شاه و گـلـوی پـاره ی اصـغـر

سـلام مـن بـه مـحـرم به اضـطـراب سـکـیـنـه
بـه آن مـلـیـکـه، کـه رویش ندیده چشم مدینه

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه عـا شـقـی زهـیـرش
بـه بـاز گـشـتـن حُر و عروج خـتـم به خیرش

سلام من بـه محرم  بـه مسـلـم و به حـبـیـبش
به رو سپیدی جوُن و به بوی عطر عجیـبـش

سلام من بـه محرم  بـه زنگ مـحـمـل زیـنـب
بــه پـاره، پـاره تــن بــی سـر مـقـابـل زیـنـب

سلام من به محـرم  به شـور و حـال عیـانـش
سلام من به حسـیـن و به اشک سینه زنـانش

تعداد صفحات : 16

درباره ما
Profile Pic
روستای بین آباد در فاصله 65 کیلومتری شهرستان بیرجند و 35 کیلومتری شمال شهرستان خوسف در منطقه ای کوهستانی و پوشیده از درختان بادامشک و بنه واقع شده است و آبی بس گوارا و شیرین دارد . این سایت سعی دارد به معرفی این روستا و ارتباط دوستداران آن و نشر فرهنگهای اصیل و کهن آن بپردازد. دست تمنا برای همکاری به سوی شما دوست گرانقدر دراز می کنیم و امید به همکاری شما داریم .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به چه مطالبی بیشتر علاقه مند هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 1,394
  • بازدید سال : 5,279
  • بازدید کلی : 76,547