loading...
بین آباد
binabadiha بازدید : 166 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)


عید غدیر

 عباس خوش عمل کاشانی

هر آن کو شیعه ی آل علی بود

 به هر عهدی نیازش بر ولی بود

 اطاعت هر که از امر خدا کرد

 نبی را نیز بر خود مقتدا کرد

 پس از آن از اولی الامرش اطاعت

 مسلّم هست و واجب هم چو طاعت

 به اسلامی که آیین رشاد است

 اطاعت از ولی زاد المعاد است

«ولی» از بعد خاتم حیدر آمد

 اولی الامر این و آن پیغمبر آمد

 به آیین محمد  داد رونق

 که هم حق بود با او هم وی از حق

 بس آیات مبین بر احمد راد

 خدا در شان و تاییدش فرستاد

 به رمز و راز حق آگه علی بود

 که خود مفهوم سر الله علی بود

 اگر خواهی به شانش گردی آگاه

 شنو از مصطفی «لو کنت مولاه»

 سریر هل اتی را میر مولاست

 مسیر انما را پیر مولاست

 چو از حج وداع آمد پیمبر

                             فرا شد در غدیر خم به منبر

binabadiha بازدید : 121 چهارشنبه 16 مهر 1393 نظرات (1)

روز گذشته و امروز مطلبی با عنوان بالا در سایتهای خبری قرار گرفت که نظرات کاربران تابناک راجع به این موضوع جالب بود . علیرغم نظر دهی و روشنگری این جانب نظر بنده منتشر نشد . توجه شما را به عین مطلب فوق برگرفته از سایت تابناک جلب می نمایم :

توزیع آب آشامیدنی در مناطق بحران زده خراسان جنوبی.ایسنا/عکس: طاهره صلاحی مقدم
کد خبر: ۴۴۰۱۴۲
تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸-07 October 2014
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:00 - 1393/07/15
12
59
 چه کردیم که رحمت الهی نازل نمیشود؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:03 - 1393/07/15
15
96
 مهم پر شدن استخر آب شهروندان تهرانی است . این اهمیتی نداره !
جهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:22 - 1393/07/15
9
42
 ساخت وساز بی رویه برداشت بی رویه 
مصرف بیرویه 
بدون ذره ای صرفه جویی خود کرده را تدبیر نیست
م اراک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:25 - 1393/07/15
9
25
 ماخودرادرجهان باتقواترین مردم میدانیم پس چرا جرات خواند نماز باران نداریم
آن فرد ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:38 - 1393/07/15
60
2
 در صحت این تصاویر شک دارم، از کجا معلوم، شاید حقه عکاس بوده باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:45 - 1393/07/15
1
23
 با این بی آبی و وضعیت نابسامان ، ببینید آب را به چه وضعیتی بین مردم توزیع می کنند ، یک تانکر آب می برند نصفش هدر می رود
binabadiha بازدید : 110 شنبه 12 مهر 1393 نظرات (2)

تاریخچه و فلسفه عید قربان


منبع : سايت تبيان

قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت های مالی  ویژگیهای خاصی در بر دارد، با توجه به آن ویژگیهای قربانی بین عبادت های دیگر جایگاه و اهمیت ممتازی را حائز است.

 

مفهوم و معنی قربانی

از نظر معنای لغوی «قربانی» از لفظ «قربان» ماخوذ است، هر آن چیزی که ذریعه و وسیله تقرب و نزدیکی الله تعالی باشد آن را «قربانی» می گویند، آن چیز خواه ذبح حیوان باشد یا دیگر صدقات.

بعضی از علماء هر نیکی و عمل خیر را که باعث قرب و رحمت الهی باشد «قربانی» می نامند.

البته در عرف عام به آن حیوان مخصوص «قربانی» گفته می شود که به خاطر رضای الله در روزهای معین عید الاضحی- عید قربان- مسلمانان آن را ذبح می کنند و کلمه قربانی از لفظ قربان گرفته شده  و چندین بار در قرآن مجید آمده است، در اکثر مواقع مراد از آن «حیوان مذبوحه» است

قربان عبارت از کارهای نیکی است که انسان بوسیله آن بخواهد خود را به رحمت خداوند نزدیک کند، بنابراین عمل نیکی که انسان انجام دهد تا بدان وسیله خویشتن را به رحمت حق تعالی نزدیک سازد آن کار را قربان گویند؛ مانند فرمایش رسول اکرم(ص) که فرمود: نماز موجب تقرب و نزدیکی هر پرهیزکار به رحمت پروردگار است.

بدیهی است که مراد از تقرب به خدای تعالی، قرابت زمانی و مکانی نیست چرا که بین خالق و مخلوق هیچگونه خویشاوندی وجود ندارد بلکه منظور آن است که از راه طاعت و انجام کارهای شایسته می تواند مشمول الطاف الهی قرار گرفته و به رحمت او نزدیک شود.

کشتن حیوان در مراسم قربانی اشاره به کشتن نفس اماره است و مرد خداشناس با شمشیر برنده عقل و ایمان، حیوان نفس را که به طور دائم وی را به کارهای زشت وا می دارد مقتول سازد و خانه دل را از لوث نفس لئیم پاک گردانده، آنرا در راه حق و پیشگاه محبوب قربانی کند

از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می دهند کشتن شتر، گاو و یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آنرا قربانی گویند.

binabadiha بازدید : 81 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

اينجا عرفات است و اين هم نماد حضور مولايمان حسين بن علي (ع) در روز نهم ذوالحجه سال 60 حجري قمري در اين مكان و نجواي زيباي دعاي عرفه با خودمان انديشيده ايم كه چه شد كه مولايمان يك روز قبل از حركت حجاج به سمت بيت الله الحرام و در آغوش گرفتن حرم معبود راه را كج نموده و به سمت ديگري با زن و فرزندان و دوستان رهسپار شدند . چه امر مهمي اتفاق افتاده بود كه نور چشم رسول الله (ص) زيارت محبوب را نيمه تمام رها كرده و به جانبي ديگر روان شدند . براستي چرا؟آيا غير از آن بود كه در آن زمان متظاهرين به دين مبين اسلام آرام راه و سنت مولا رسول الله را به انحراف آلوده نموده و قصد قتل شريفترين خاندان عرب را در پاكترين مكان مقدس نموده بودند .همانطوري كه اكنون نيز متظاهرين به دين مقدس اسلام و كجروان اين ايين پاك از اسلام فقط نماز هاي طولاني و اهنگين و تظاهر به مسلماني را مي پسندند و پيروان راستين اين امامان همام را به كفر و شرك متهم مي نمايند . خداوندا برسان ظهور آن منجي اسماني و آن منتقم خون شهيدان كربلا را كه دنيا پر از ظلم و جور و نفاق است . 

 ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست

بی تو در آن عرفه عشق و وفا نیست که نیست

ا ی امیر عرفه یوسف زهرا مهدی

حاجتی غیر ظهورت به خدا نیست که نیست

 

عرفه جوشش عشق است و نوای ازلیست

عرفه سوز تمنای حسین  بن علیست

عرفه رابطه عشق حسین است و خدا

پیشگفتار مناجاتگه کرب و بلا

در دعاي عرفه ما را هم فراموش نكنيد . التماس دعاي مخصوص

binabadiha بازدید : 88 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .

binabadiha بازدید : 78 شنبه 05 مهر 1393 نظرات (0)

اول ذوالحجه سالروز ازدواج بهترین خلایق عالم بر شما مبارک

فاطمه زهرا عليهاالسلام دختر پيغمبر اكرم و از دوشيزگان ممتاز عصر خويش بود. پدر و مادرش از اصيل ترين و شريف ترين خانواده هاي قريش بودند. از حيث جمال ظاهري و كمالات معنوي و اخلاقي از پدر و مادر شريفش ارث مي برد. و به عاليترين كمالات انساني آراسته بود.

شخصيت و عظمت پيامبر اكرم روز به روز در انظار مردم بالا مي رفت و قدرت و شوكت او زيادتر مي شد به همين علت دختر عزيزش زهرا (عليها السلام) همواره مورد توجه بزرگان قريش و رجال با شخصيت و ثروتمند قرار داشت هر از چندگاه از او خواستگاري مي كردند اما پيامبر با خواستگاران طوري رفتار مي كرد كه مي پنداشتند مورد غضب پيامبر قرار گرفته اند.
رسول خدا فاطمه را براي علي (عليه السلام) نگاه داشته بود و مايل بود از جانب او پيشنهاد شود. پيامبر از جانب خدا مأمور بود كه نور را با نور به ازدواج در آورد.
خواستگاری علی علیه السلام
پس علی (ع)به خواستگاری آمد وقصد آمدن را بیان کرد
فرمود: صبر كن تا از فاطمه اجازه بگيرم.
پيغمبر نزد فاطمه (سلام الله علیه) رفت، فرمود: دخترم! علي بن ابي طالب (علیه السلام) را به خوبي مي شناسي براي خواستگاري آمده است. آيا اجازه مي دهي ترا به عقدش در آورم؟ فاطمه از خجالت سكوت كرد و چيزي نگفت. پيغمبر چون آثار خشنودى را در چهره او ديد گفت: الله اكبر و سكوت او را علامت رضايت دانست .
توافق:
رسول اكرم (صلی الله علیه وآله) پس ازكسب اجازه به نزد علي آمد و با لبي خندان گفت: يا علي! آيا براي عروسي چيزي داري؟ پاسخ داد: يا رسول الله پدر و مادرم قربانت، شما از وضع من كاملاً اطلاع داريد. تمام ثروت من عبارت است از يك شمشير، يك زره و يك شتر.
فرمود: تو مرد جنگ و جهادي و بدون شمشير نمي تواني در راه خدا جهاد كني، شمشير از لوازم و احتياجات ضروري تو است. شتر نيز از ضروريات زندگي تو محسوب مي شود، بايد به وسيله آن آبكشي كني و امور اقتصادي خود و خانواده ات را تأمين كني و براي اهل و عيالت كسب روزي نمايي و در مسافرت بارت را بر آن حمل كني، تنها چيزي كه مي تواني از آن صرف نظر كني همان زره است. منهم به تو سخت نمي گيرم و به همان زره اكتفا مي نمايم. يا علي آيا اكنون بشارتي به تو بدهم و رازي را برايت آشكار بسازم؟!
عرض كرد: آري يا رسول الله، پدر و مادرم فدايت، شما هميشه نيك خوي و خوش زبان بوده ايد.
فرمود: پيش از آنكه به نزد من بيايي جبرئيل نازل شد و گفت: يا محمد! خدا ترا از بين مخلوقاتش برگزيده و به رسالت انتخاب كرد. علي (علیه السلام) را برگزيد و برادر و وزير تو قرار داد. بايد دخترت فاطمه را به ازدواج او درآوري. مجلس جشن ازدواج آنان در عالم بالا و در حضور فرشتگان برگزار شده است. خدا فرزندان پاك و نجيب و طيب و طاهر و نيكو به آنان عطا خواهد نمود يا علي هنوز جبرئيل بالا نرفته بود كه تو درب منزل را زدي .

binabadiha بازدید : 95 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (2)

در سالهاي اخير با پيشرفت تكنولو‍ژي هاي ارتباطي و ارسال ماهواره ها به فضا امكان پيش بيني آب و هوا از قبيل سيل و برف و باران و ... بشدت رشد نموده است بطوري كه در برخي از سايتها از جمله سايت msn در صورت وارد نمودن نام شهر خود مي توانيد حداقل تا 10 روز ديگر وضعيت اب و هوا را پيش بيني كنيد . اين موضوع باعث كنترل و برنامه ريزي بهتر جهت جلوگيري از سرمازدگي ، گرمازدگي ، سيل ، طوفان و ... و در نتيجه بهبود وضع زندگي بشر گرديده است . جالب است بدانيد كه كشاورزان و از آنجمله كشاورزان بين آبادي قبل از ورود اين امكانات تكنولو‍ژيكي و تنها با تجربه مي توانستند خيلي از تغييرات آب و هوايي را از طريق وزش بادها ، نگاه به ستارگان و يا حتي وضعيت آب و هوايي سال جاري براي آينده پيش بيني كنند . از جمله اين پيش بيني ها ، پيش بيني با استفاده از نوع باد بوده است كه تفكيك انواع باد و پيش بيني آنرا از زبان پدرم برايتان نقل مي نمايم :

1- فرح باد (farah baad)=بدنبال اين باد پيش بيني بارندگي وجود دارد.

2- كل غور باد (kal ghoor baad)=بدنبال آن يخبندان بوجود مي آيد.

3- كوه باد (kooh baad)= بدنبال اين باد باران شديد مي آيد .

4- سيه باد(siah baad)= بدنبال آن برف و تگرگ مي آيد و بسيار باد سردي است .

5- باد زردو (baad zardoo)=اين باد نشانه تابستاني گرم است و گرد باد بوجود مي آيد .

6- باد ديگچه فروش(baad digcheh foroosh)=اگر باد از سمت غرب يا همان پايين بصورت يكسره بوزد اين باد باد لوت است و نشانه خشكسالي است . در اين سال به دامداران توصيه مي شده است گوسفندان و ديگچه هاي شيرشان را بفروشند .

7- باد شمال (shamal baad)= اين باد در تابستان مي ايد و هوا را خنك مي نمايد و براي دانه بندي محصولات زراعي از جمله گندم و جو بهتر است .( در اصطلاح محلي ما shamal همان shomal است )  

binabadiha بازدید : 84 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)


هرکه آید به جهان اهل فنا خواهد بود     آنکه پاینده و باقیست خدا خواهد بود 

در هفته های اخیر دو تن از هم منطقه ای های ما به رحمت ایزدی رفتند

1- محمد علی ایوبی (کدخدا) از روستای حامی

2- غلامحسین سعیدی از روستای آرک :

آقای سعیدی از بزرگان روستای آرک و پیر غلام امام حسین (ع) بود. ایشان همینطور از یادگاران دوران دفاع مقدس و از معتمدین این روستابود و انسانی بسیار متواضع و سالم و خالص بود . خداوند ایشان و هم آقای ایوبی را رحمت کند .

سایت بین آباد برای این عزیزان طلب غفران الهی و برای بازماندگان ازدرگاه خداوند صبر واجر آرزومند است .

درهفته های اخیر و قبل از این اخبار سه خبر خوب هم بود :

1- مراسم عقد آقا رضا تاجدینی (عیسی)

2- مراسم عقد محمد آقای ایوبی (زهرا اسد)

3- مراسم عروسی پسر آقا محمد رضا دهخواه (کل مدمیر)

برای همه این عزیزان آرزوی خوشبختی و سعادت می نماییم .

همینطور در این هفته هیئت جدید فعال بود . کف هیئت آماده سازی شد . دیوارهای اشپزخانه و سرویسهای بهداشتی آن کشیده شد . قُرُق بنه برداشته شد و جمع کثیری از همشهریان به جمع آوری بنه مشغول گردیدند.



تعداد صفحات : 16

درباره ما
Profile Pic
روستای بین آباد در فاصله 65 کیلومتری شهرستان بیرجند و 35 کیلومتری شمال شهرستان خوسف در منطقه ای کوهستانی و پوشیده از درختان بادامشک و بنه واقع شده است و آبی بس گوارا و شیرین دارد . این سایت سعی دارد به معرفی این روستا و ارتباط دوستداران آن و نشر فرهنگهای اصیل و کهن آن بپردازد. دست تمنا برای همکاری به سوی شما دوست گرانقدر دراز می کنیم و امید به همکاری شما داریم .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به چه مطالبی بیشتر علاقه مند هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 1,405
  • بازدید سال : 5,290
  • بازدید کلی : 76,558